الثلاثاء، فبراير 19، 2008

ملتقى الفتيات الخامس .. 2 .. أنا في الملتقى

بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيد الخلق وعلى آله وصحبه أجمعين

وسلامو عليكو جميعا

أنا قررت النهاردة يعني بجد بقى خلاص إني أكمل موضوع الملتقى
اللي مش عارف هكمل على ايه يدووووووس هنا
بس قبل ما أكمل عايزة أعتذر الأول عن التأخر دا كله لأنه بجد كان غصب عني
والموضوع محتاج تركيز يمكن أكتر من التقرير اللي فات

طب ليه؟
لأن التقرير اللي فات كنت بعرض عرض مجرد للأحداث والفعاليات وبس
لكن المرة دي هيكون الكلام (عني أنا في الملتقى) ايه اللي اتعلمته وايه اللي استفدته .. ايه عجبني وايه معجبنيش .. مشاعر احاسيس ..كلللللللللل حاجة
فطبعا المطلوب إني أسترجع من أوووووووول يوم السفر أو حتى من قبله لغااااااااااية يوم ما رجعت
بكل التفاصيل الشعورية واللاشعورية والاهبلال اللامغناطيسي في البوتقة المحيطة بمش عارف ايه
المهم يعني

إني هكمل
D:

...................
طيب نصلي عالنبي
عليه الصلاة والسلام
كان يا مكان في سالف الشهر وفي نفس المكان مش نفسه اوي يعني .. كنت في الصالون الصراحة دلوقتي في الصالة
المهم كنت قاعدة قال ايه خير اللهم اجعله خير بذاكر
الساعة 11 بالليل لقيت الست شوشو ربنا يكرمها باعتالي رسالة بتقولي (جهاد خشي عالنت لو ينفع عايزاكي ضروري) اووووباااااااا عالنت الساعة 11 باليل وهي عارفة اني مقاطعاه ايام المذاكرة وضروري ورسالة قطم كدا .. انا اترعبت .. قمت.. ماما ممكن ادخل عالنت اشوف شوشو عايزة ايه ؟
بما ان ماما اترعبت معايا فما ناقشتنيش كتير قالتلي ماشي
دخلت .. ايوة خير السلام عليكم الاول في ايه ؟؟؟
بالراحة يابنتي مفيش حاجة والله كل الموضوع ان في معسكر كذا كذا كذا ....... الخ
المهم بالطريقة الشيك دي عرفت الموضوع
قلت نستاذن طبعا من الحج والحاجة قبل ما نرد
الحمد لله بردو عشان نجيب من الاخر ربنا يسر وامي وابي وافقوا بالعكس كانوا مرحبين جدا بالفكرة
>>>> عشان ما تقولوش اني ناسياكو بس اهو
.................
مرت الايام سراعا وجاء موعد الاقلاع قصدي شد الرحال الى كايرو مدينة مصر (نصر) عشان نركب البودوبيس من هناك
رتبت حالاتي واخدت احتياجاتي ونزلت وقفت على راس الشارع عشان اخو شوشو ربنا يكرمه هو اللي كان هيوصلنا لغاية مكان التجمع
الكلام ده الساعة 7 الصبح والمفروض نبقى هناك الساعة 8 ركزوا في الحتة دي عشان هتعمل معانا شغل جامد اوي قدام
المهم استنيت وجم واتكلمنا كلمتين على التاخير بس في الاخر اتكلنا على الله
كانت رحلة لذيذة الصراحة
الطريق كان فاااااااااااااااااااااااااااااااااضي (يوم الاحد صباحا) ولا كان فيه زحمة خالص وكوبري قليوب ولا كان عليه ولا عربية ولا سمعنا زمامير خرمت ودانا ولا حاجة
المهم طول الطريق وعمنا الحاج يذل فينا (ماهو اصلا بنياتكم ترزقون شايفين الطريق عامل ازاي) .. ( اصلا انتوا هتروحو تتبهدلوا هناك وهتلاقوا كل البنات احسن منكم ) .. (اصلا اصلا اصلا .. وشوية بتاع وكلام نعناع وهئ ومئ وطبلة ورق) بس طبعا احنا ما سكتناش .. احنا اتخرسنا ماهو هو اللي بيوصلنا بقى
بس الحمد لله رغم ان الطريق كان سيء والنيات مكنتش صافية الا اننا نحب نوجه شكر خاص جدا لاسرة شوشو الكريمة على التوصيلة الحلوة دي بجد والله كانت لذيذة حتى التهزيئ كان لذيذ وله طعم بردو
المهم وصلنا والناس كانو لسه بيتقسموا في الباصات يعني ماخرناهمش ولا حاجة
وطلعت شوشو وألوء مع بعض في باص وانا لوحدي في الباص التاني
:(
طبعا بما اني ما بيهمنيش الكلام ده قلت لازم نطلع من الحكاية دي فايدة
يعني هقعد مع بنات معرفهمش من الاول ففرصة اكتر اني احتك بيهم وشوية كلام من بتاع التصبير ده
الحمد لله اتعرفت على البنوتة اللي جنبي واديتني قراقيش بالعجوة ومارضيتش تاخد مني بوريو المهم يعني انسجمت خالص وشوية وقمت وقفت في نص الباص وغنيت نشيد لا تحزن والعيال هاصت اناشيد بقى وايه
كان جو مية مية وانسجمنا بسرعة اوي

كمان كان في فقرة جميلة عملناها وهي ان واحدة من كل بلد تقوم تكلمنا عن بلدها شوية .. طبعا كانت فكرة جميلة جدا وعرفتنا معلومات كتير بطريقة خفيفة والبنات كلهم كان دمهم زي العسل

وصلنا ولله الحمد
فعلا محسيناش بالوقت خالص
وقفت الباصات ونزلنا ونزلّنا شنطنا ووزعوا على كل واحدة الـid بتاعها وبدأوا يقسمونا مجموعات ويعينوا على كل مجموعة مشرفة عشان تبقى هي الوصلة بينا وبين ادارة الملتقى
كان كل مجموعة 10 بنات
احب اعرفكم بمجموعتي
1- جهاد خليفة >> أنا جهاد خالد
بنوتة عسولة اوي وصغيرة اوي وبصراحة كانت صدفة لذيذة انها تبقى في مجموعتي وعالسرير اللي جنبي كمان خفت نعمل قفلة صراحة
بس روحها كانت طفولية اوي فاتفقت معاها وقلتلها بصي من الاول كدا هعاملك زي شروق اختي (5 ابتدائي)
2- عائشة
3- فرحية
عائشة وفرحية دول كانوا صوماليات وجه حظهم في توزيع الغرف انهم يبقوا بعيد عننا فما عرفتش احتك بيهم اوي
4- تسنيم
5- يمنى
6- داليا
دول كانو في الاوضة اللي جنبنا علطول مصريات هما
تسنيم دي اول ما شفها قلتلها انتي اخرك معايا 3 اعدادي
بس حبيبتها اوي اوي اوي كنت حاسة فيها بالحماسة والغيرة على الدين ما اتكلمناش كتير اوي في مواضيع كبيرة بس اللي كنا بنتكلم فيه كان بيعرفني حاجات حلوة كتير
ويمنى بقى حتة سكرة للوهلة الاولى تفتكروها بت دحاحة من بتوع المذاكرة والكتب والنظام ده حتى كنا عايزين نلبسها الدور ده في اسكتش مرة في السمر بس طلعت بت دماغ عالية اوي ودمها شربااااااااات وهتكلم عنها تاني قدام شوية
دودي بقى اللي هي داليا كانت مشرفة المجموعة بنت رقيقة وهادية اوي وذوووووووق اوي اوي اوي وبصراحة نفسي اقولها من كللل قلبي (اني احبك في الله)
7- سكمة واتي أو عشان تعرفوا تقراوها sukma wati
اندونيسية بت شقية اوي كانت معايا في الاوضة وقعدت اخر يوم تلبسني الخمار الاندونيسي بتاعهم ده وتقولي شكلك كدا حلو ياخراشي يا جدعان ده انا اتلعب فيا لعب يلا الحمد لله
8- فرح ودي كمان اندونيسية منظمة اوي ونضيفة زيادة عن اللزوم كانت عشان تدخل تتوضا تبات في الحمام وانا اتذل جنبها يابنتي يلا هتاخر على الصلاة يابنتي يلا هتاخر عالفطار لدرجة مرة المغرب قعدت خلصت الاذكااااااااار على ما طلعت من الحمام
ورغم انها كانت هادية بس كانت بتتفاعل معانا كويس
9- نور ليلي nor laily اندونيسية دي كمان دي بقى مكنتش بشوفها غير بالصدفة كان نفسي اقولها يابنتي نفسي اشوفك قاعدة ولا نايمة عندنا في الاوضة.

رقم 10 بقى وسسسسسسسسسسع للباشا الكبير >>> أنا
D:
...................
زي ما قلت في التقرير اللي فات اليوم الاول كله راح في التسكين والغدا والراحة ومكنش فيه الا كلمة ترحيبية من الدكتور حمدي بس فتحت نفسنا كتييييييييييييييييييير الكلمة دي خصوصا لما اتكلم عن مواضيع الملتقيات اللي فاتت
.....
اول يوم ده رغم انه كان مرهق
بس كان ممتع اوي بالنسبة ليا
مكان جديد وناس جديدة واسلوب حياة جديد كان حدث زي ما بيقولو غيييييييييييييييييييييييييير
لما نزلت للغدا وشفتنا كلنا قاعدين على التربيزات بناكل وكلنا بنتكلم ونسلم على بعض ودي بتاكل باديها ودي بتاكل بالشوكة ودي عاجبها دا ودي طعمه معجبهاش ودي بتضحك ودي بتتكلم يااااااااااااااااااااااااااااااااااه
(وجعلناكم شعوبا وقبائل لتعارفوا)
(ومن اياته خلق السموات والأرض واختلاف السنتكم والوانكم)
( اجتمعا عليه وتفرقا عليه)
التعايش .. المودة .. الحب .. الانسانية .... الاسلااااااااااااااام
معاني كتييييييييير كانت بتدور في ذهني وانا قاعدة أتأمل المشهد ده .. حمدت ربنا كتير كتير كتيييييييير اوي
على نعمة الاسلام ونعمة اللسان العربي ونعمة الحب في الله ونعمة تاليف الارواح والقلوب .. نعم لا تعد ولا تحصى استشعرتها هناك
ولما حضرت المحاضرة بتاعة دكتور حمدي .. كنت عايزة اطلع اقول انا هطيييييييير من الفرحة يا ناس انا متفائلة جددوا نياتكم لاني حسيت من كلامه ومن اللي انا شايفاه قدامي اد ايه احنا هنستفيد
لما اتوزع علينا ورق البرنامج كان مكتوب من ضمن المحاضرين .. دكتور صفوت حجازي والفنانة أمية جحا لكن يا فرحة ما تمت الدكتور حمدي قال معلش هما بيعتذروا انهم مقدروش يجيوا لعدة اسباب ومش عارف ايه المهم كان في كذا ضيف اعتذر عن الحضور فقلنا خيييييييييير قدر الله وماشاء فعل
بعد كلمة الدكتور حمدي تم تقسيم مشرفات للجان تانية بقى غير مشرفات المجموعات يعني اللجنة الثقافية الصحية التغذية الرياضية الفنية كل حاجة
كانت مشرفة الملتقى دكتورة نرمين تقول اسم اللجنة واللي عنده المقدرة للاشتراك فيها يتقدم
كل البنات كانوا عايزني اشترك في اللجنة الفنية عشان الانشاد وكدا بس انا قلت كدا كدا ان شاء الله هشترك في فقرات السمر فمش لازم اكون في الاشراف اشوف حاجة تانية خصوصا ان البنات اللي اتقدموا للجنة الفنية كتير وانا مبحبش كدا مبحبش كدااااااااااااااااا
خلاص هدي اعصابك
ماشي
ام هند اللي هي اخت المهم اشتركت في اللجنة الرياضية كنت انا وبنوتة اسمها سارة من البانيا وبنوتة تانية اسمها ايمان من مصر اتفقنا مع سارة انها تكون البيج بوس وتقعد هي في اجتماع المشرفات واحنا هنساعدها ولما تخلص تبلغنا هنعمل ايه زي كل اللجان التانية
المهم الست سارة ربنا يكرمها لا حس ولا خبر
وهرجع للحتة دي تاني لما اجي احكي عن بكرة
بعد الهيصة ووجع الدماغ ده انا بقى كنت جبت اخري خلااااااص
خلصنا المحاضرة وبعدين انطلقنا كل الى سريييييييييره بعض البنات سهروا شوية لانهم ناموا لما وصلنا شوية لكن انا مانمتش وكعادتي زي النحلة خليتني طالعة نازلة ورايحة وجاية فجيت على الاخر واتهدييييييييييت قعدت معاهم شوية كدا وبعدين خلعت

بس بما اني خلعت منهم فانا هخلع منكم دلوقتي عشان كفاية عليكو كدا ويومين كدا باذن الله وهكمل
ااااااااه امال انتوا فاكرين ايه الموضوع كبييييييييييييييير واختكم رغاية وبتحكي بذمة فاستحملوا بقى.


ان شاء الله الايام القادمة هبدا اتكلم عن المحاضرات فباذن الله هجهز المحاضرات على ملفات وورد وارفعهالكم وانزل مع كل يوم في الاحداث المحاضرة بتاعته
أي خدمة بعيشكم الاحداث لحظة بلحظة اهو
*_*

وعشان العيشة تكمل شوفوا شوية الصور دول بس من غير قررر الله يكرمكم
طبعا مش محتاجين اقول ان دول شوية بنات ماشيين

دي صورة لجزءمن الممرات الرئيسية في القرية
يعني لو نزلت من الشاشة ووقفت في النص
لو مشيت شمال تروح عالبحر
يميم عالمطعم وقاعة المحاضرات
ورا بقى تطلع تقف جبني في مبنى الغرف
D:


ده ايه يا ولاااااااااد
بسيين يا ابلة
شطااااااار

وده ايه بقى؟؟؟

كمان بسيين يا ابلة
>> هُبل زي ابلتكو تمام



هنا خلف الاشجار والنخل والزرع وكدا

مبنى المطعم وقاعة المحاضرات


دي اكتر صورة داخلة دماغي الصراحة

يااااااه لو مكنش الجو برد اياميها
كنت ...

دي بلكونة بطول قاعة المحاضرات والمطعم
يعني اللي جعان يكسر الازاز على ايده اليمين وينط

القش ده تحته الكفتيريا
اللي طبعا طبعا مهوبناش ناحيتها لان شكلها لوحده شبهة



لا مفيش هنا لا ولاد ولا ابلة
هو بسين وخلاص
هي صورة بقى

في المطعم عالفطار
اللي قاعدة على راس الطاولة من هنااااك اسمها ارزاق
واللي قاعدة على راسها من هنا ومدياني ضهرها ومش فاضيالي دي فرح
واللي لابسة اشرب اخضر اسمها مُسفرة

وانا قاعدة في المطعم خدت الصورة دي

صورة كمان لنفس الممرات
كفاية عليكو دول في اليوم الاول
بقيت الصور مع الاحداث الخاصة بيها باذن الله
سلاااااااااااااام












هناك 32 تعليقًا:

غير معرف يقول...

جميل والله .... ولوانه فيه شغل بنات ورغى وكدا بس جميل المعنى " التجمع _ التعارف _ الحب "" الاسلام بيعمل اكتر من كدا
وفى انتظار المزيد ان شاء الله

مشروع انسان يقول...

ما شاء الله
يبدو انه كان مفيد جدا
وممتع مان
جميل اوى الواحد يحتك
بمسلمين من اماكن
مختلفة من العالم
ويتعرف عليهم

وباين ان حضرتك كنتى سعيدة جدا
ما شاء الله
وتغطية رائعة للحدث
ومنتظرين البقية

غير معرف يقول...

يا سلاااااااااااااام ...أخيراً
(ولسه مش جات النقطة اللي انا عايزها)

أولاً أنا حاسس كده ان شوشو وألوء دول قرايبي وبما انهم قرايبي فالكرم ده مش غريب علينا يا دكتوره
(يعني توصيل بقى و..و.. و... و..)
كل الحاجات ده عاديه ومش جديدة عندنا..هههههههههه(احنا ابو الكرم)
يانهار ابيض لو مطلعوش هما ....ربنا يستر

وبعدين بجد اسلوب جميل في العرض .. بس لو مشينا بالراحة كده مش هنوصل للاخر السنة دي..(بس برضو احسن من الالغاز اللي كانت بتتكتب بين المقالين بتوع الملتقى)
على العموم ربنا يكرمك وتكملي ...أأمين
Dr:KHALIFA
(VIT)
)

غير معرف يقول...

معلش VETمش VIT
ولي تعليق على (ومن آياته اختلاف ألسنتكم وألوانكم)

الصح (ومن آياته خلق السماوات والأرض واختلاف ألسنتكم وألوانكم)
سورة الروم (ابقي دوري على رقم الايه بقى).... يا ريت تصحيحها

فارس الأزهر .. معاذ فتحى يقول...

بصراحه مش عارف اقول ايه

الصور دى صور يتكتب فيها شعر

اما بالنسبه لشعور الوجود بين جنسيات مختلفه

دى شعور رائع

وانا بحس بيه لانى فى كليتى مع مغتربين كثير

موضوع رائع
لكنكم اخطأتم حين قلتم بلاش قرررررر

دى ده هو عين القررررررررررر
ربنا يحفظكم

آخر العنقود يقول...

اولا زى ما د/خليفة قال
ان كل اللى حصل من شوشو والوء والتوصيل والذى منه ده مش جديد علينا
:)
ما علينا بقى انتى عارفة مش بنحب نتكلم كتير عننا

ماشاء الله سرد جميل للاحداث وتعايشنا معاه كمان بالصورة

بس بجد اجمل حاجة عجبتنى غير التوصيل طبعا والذل اللى حصلك
:)
المعانى الجميلة اللى انتى قولتيها التعارف والحب والتجمع
اكتر حاجة بتلفت نظرى فى اى مكان جديد مع اخوات ليا كده هو انى بفرح بروح الاخوة اللى بينا

اكرمك الله وزادك من فضله
اللهم امين

فى انتظاااااااااااااااار الباقى بشغف

بحبببببببببببك

Abd Al-Rahman يقول...

أعشق هذه الاجواء ،الاخوة والتعارف وخصوصا عندما يكون المكان بهذه الروعة ، وانا بعد ماقريت مقالك وشفت الصور ، هارفع راية العصيان عندنا ، واقولهم شوفوا الناس بتروح فييين فى الاجازات ، مش انتوا تقعدونا على ضفاف الترع وتقولولنا تاملوا ياخواننا ، نتامل فى ايه بس ،وياسلام يوم ما يستهبلوا يقولك احنا هنروح ان شاء الله مصيف يوم فى فايد ، هييييه مش ممكن ، مصيف اليوم ده لمعلوماتكم بيبقى 4 ساعات سفر رايح و 4 زيهم جاى وساعتين نقعدهم على حاجة بيسموها بحر ، حسبى الله ونعم الوكيل ههههههه
منتظر بقية الاحداث

ahmed fala يقول...

بصراحة انا بحسدك على طريقة سردك للاحداث

لأ لأ لأ مش بحسدك بجد دة من باب تذويق الكلام يعنى

بس بصراحة موضوع شيق جدا دا انا خلصلت طبقين رز باللبن وانا بقرأ البوست

ون شاء الله تكون نفس الصحبة فى الجنة

اجري على الله يقول...

سلام عليكم
بصراحه تغطي من الالف للياء حتى ماحدث في الطريق
لكن اكتر حاجه تأثرت بها قولكم
التعايش .. المودة .. الحب .. الانسانية .... الاسلااااااااااااااام
معاني كتييييييييير كانت بتدور في ذهني وانا قاعدة أتأمل المشهد ده .. حمدت ربنا كتير كتير كتيييييييير اوي

الحمد لله الذي الف بين قلوب المؤمنين

في انتظار المزيد
تحياتي
الشاعر بن هلال

جمعاوى يقول...

الموضوع جميل جدا لسرده تللك المشاعر التى تدور فى النفوس

قليل من هم يتناولون الامور من الناحية النفسية

بس سؤال غريب شوية ؟

الصورة اللى حضرتك بتقولى فيها طرحة خضراء

مفيش حد لابس طرح خضراء خالللص

يا إما أنا اللى ماأعرفش الألوان

(::

بذرة امل يقول...

ما شاء الله
انا كنت بتمنى فعلا اجى معاكى
انتى اكيد اتبسطى
وياريتك تكتبلنا استفدتى ايه من الملتقى

جهاد خالد يقول...

ابن مالك

ههههههههههه ماشي رغي وشغل بنات
مقبولة

جزيت خيرا

جهاد خالد يقول...

امام الجيل

فعلا كانت المتعة في كل صغيرة وكبيرة
ومتعتي كانت لا توصف حقا فلله الحمد

شكر الله لك متابعتك

جهاد خالد يقول...

دكتور خليفة

ما تستعجلللللللش كله باوانه يبني

ايوا هما فعلا اللي في بالك
بس يبدو ان العيلة كلها طلعت بتذل
D:

اما على اسلوب العرض
فمش هيكون له اي طعم لو خليته سرد سريع بجد انا جربت
وفي نفس الوقت صعب اني اطول البوست اكتر من كدا عشان الملل
فمعلش اصبر علينا شوية
واناب اذن الله مش هتاخر زي البوستات التانية هنزلهم يوم ويوم باذن الله
يعني بكرة هنزل اليوم التاني ان احياني رب كريم

وجزيت خيرا على تصحيح الاية

جهاد خالد يقول...

فارس الازهر



طبعا ماهو كل واحد هيرد من اتجاهه
شعر بقى وحركات


ولو لازم قر يعني يبقى بالراحة شوية
هههههههههههه


جزيتم خيرا

عايز أتعلم يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
عايز أتعلم يقول...

زورونا تجدوا ما يسركم..بس (مش دلوقتي براحتنا بقى)

فزلوكة يقول...

فعلا بتبقى أجواء المعسكرات أجواء جميلة جدا
أخوة وحب وحاجات كتيييير أوى
أهم حاجة تكونى استفدتى ومتنسيش تفيدينا

أول زيارة للمدونة
ماشاء الله جميلة ..ربنا يوفقك يارب

صاحب المضيفة يقول...

جميل تلك الأيام

سوف يأتي يوم تتذكري فيه ذاك التاريخ وتضحكين وتحنين


تحياتي

جهاد خالد يقول...

اخر العنقود
اه واضح خالص انكم مش بتحبوا تكلموا عن نفسكم
واضح جدا

ربنا يكرمك يا جميل
وجزيت خيرا على المرور السكر ه

جهاد خالد يقول...

دكتور عبد الرحمن

اهو دا اللي كنت خايفة منه
القررررررررررر اشتغل

خمسة وخميسة

ههههههههههه

جزيت خيرا يا دوكتوووور

جهاد خالد يقول...

أحمد

طب مش تجيب طبق ليا وطب ليك

يلا هعوضها البوست الجاي
:)



شكرا جزيلا

جهاد خالد يقول...

بن هلال

وعليكم السلام والرحمة

حقا .. له الحمد من قبل ومن بعد

جززيت خيرا على المشاركة الطيبة

جهاد خالد يقول...

الاخ جمعاوي روش طحن

حقا كانت مشاعرا واحاسيسا لابد ان تسجل


اما عن الاشرب الاخضر
هو مش اخضر اوي زتوني .. زيتي اخضر مصفر اي حاجة مشي حالك

ههههههههههههه


جزيت خيرا

جهاد خالد يقول...

بذرة امل

لو عاوزة تحضري الملتقى بجد هو بيتعمل سنويا ضيفي ايميلي وانا اديكي التفاصيل لو عايزة

وان شاء الله هكتب كللللللل حاجة

جهاد خالد يقول...

عايز تتعلم

؟؟؟


مع اني مش فاهمة حاجة بس هزروكم
D:

جهاد خالد يقول...

فزلوكة هانم

فعلا جو رائع

وباذن الله هقولكم كل اللي استفدته عشان تشاركوني

شرفتيني يا قمر
واياكِ ان شاء الله

جهاد خالد يقول...

صاحب المضيفة

اكرمك الله وجزاك عنا خيرا وتقبل منك صالح عملك
بجد ربنا يكرمك على اللي عملته معانا
ويجعله في ميزانك
وياعالم يمكن تتزنقولنا في توصيلة نطلع فيها القديم والجديد

هههههههههههههههه


جزيت خيرا

Unknown يقول...

جميل جدا
بس حضرتك كان المفروض تستغلي اللقاء ده في الترتيب لعمل حركي أو تنظيمي
فرصه رهيبه ان الواحد يبقى معاه ناس من اي مكان تاني في العالم
كان الافضل ان يتم الاتفاق على مواعيد أو فعاليات يتم تنفيذها بعد انتهاء اللقاء
المسلم المفروض ما ينساش دايما قضيته ولا دعوته
يعني انا لاحظت ان حضرتك اتكلمتي عن المحاضرات وما تلقيتموه
ولم تتحدثي عن اي اتفاقات بينكم
...............................
طبعا انا زودتها شويتين في الكلمتين اللي فاتوا دول
بس والله ده لاني حاسس بالقهر من الحياه اللي احنا عايشينها
......................
مستني المحاضرات
:)

جهاد خالد يقول...

الكريم أنا اسنان

>> دايما فاهمني غلط
ههههههههههه

حضرتك لو خدت بالك ده اليوم الاول
مقدمة لسه مقلتش عملنا ايه جد
وده هيبان في الجزء التاني والتالت والرابع ووووو وربنا يدينا ويديكو طولة العمر
D:

ولا يهمممم حضرتك دووووس

تحياتي

IIOrganzAII يقول...

ما شاء الله

شئ جميل بجد التجمع الجميل ده

وصور اكثر من رائعة

أُكتب بالرصاص يقول...

الحمد له على السلامة

وبالهنا والشفا


بس سؤال
لاني مافهمتش كويس على ما يبدوا
ازاي انشدتي في الباص.. مش فيه سواق في الباص والا انا حصل عندي كمفيوزد ؟

مش في الهايفة واتصدر...بس فعلا تخيلت الموقف!! يمكن تكونوا مش واخدين بالكم